Telefon  +48 608 111 908

Rola obsługi kadrowo-płacowej w prowadzeniu firmy

Kadry i płace to dział, który funkcjonuje w strukturach każdej firmy. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się scedować obowiązki związane z obsługą pracowników, wystawianiem umów, zaświadczeń czy realizacją wynagrodzeń na biura rachunkowe. W swojej ofercie często mają one też obsługę kadrowo-płacową, którą należy realizować z maksymalnym zaangażowaniem oraz w oparciu o aktualnie obowiązujące przepisy.

Co obejmują kadry i płace?

Ten dział zajmuje się bieżącą obsługą pracowników i kwestii związanych z ich umowami, zwolnieniami czy wynagrodzeniami. Ważne jest też zbieranie i przechowywanie danych osobowych zgodnie z obowiązującymi regulacjami RODO. Firmy, które nie mają zaplecza, personelu, możliwości logistycznych ani wystarczającej wiedzy do zarządzania tym sektorem, mogą powierzyć obsługą kadrowo-płacową firmie zewnętrznej na zasadzie outsourcingu.

Zakres obsługi kadrowo-płacowej

Obsługa kadrowo-płacowa jest mocno rozbudowana, zwłaszcza w większych przedsiębiorstwach, które zatrudniają dużo pracowników. Swoim zasięgiem obejmuje:

• prowadzenie i przechowywanie dokumentacji kadrowej, dotyczących personelu, systemu zatrudnienia, warunków umowy, wynagrodzenia,
  • przechowywanie akt osobowych pracowników zgodnie z RODO, aktualizowanie zmian, nanoszenie ich w dokumentach i umowach,
  • wyliczanie i udzielanie urlopów,
  • wyliczanie i wypłacanie wynagrodzeń, premii oraz ekwiwalentów na podstawie obowiązujących przepisów z kodeksu pracy,
  • przygotowywanie umów dla pracowników,
  • zmiany w umowach, zrywanie współpracy,
  • ewidencjonowanie zwolnień lekarskich, urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich, wychowawczych,
  • współpraca z ZUS i US,
  • obsługa w ramach kontroli z PIP-u,
  • przygotowywanie raportów,
  • wsparcie w obsługiwaniu Pracowniczych Planów Kapitałowych.

Outsourcing usług kadrowo-płacowych

Firmy, którym zlecasz obsługę kadrowo-płacową swoich pracowników, powinny oferować szerokie spectrum profesjonalnych usług. Na podstawie zawartej umowy gwarantują dyskrecję oraz maksymalne zaangażowanie w realizację powierzonych obowiązków – terminowo, fachowo, z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Spora część zadań realizowana jest zdalnie, bazując na nowych technologiach i oprogramowaniu. To nie tylko do minimum redukuje ryzyko popełnienia błędów czy wystąpienia opóźnień, ale też daje zlecającemu pełen wgląd w kadry i płace.

Outsourcing to oszczędność czasu i pieniędzy. Nie musisz martwić się szkoleniami pracowników i projektowaniem oddzielnego biura. Wszystko możesz zlecić profesjonalistom z zewnątrz.